Kdo by nechtěl vydělávat 100 tisíc měsíčně, že? A každý z vás přesto může. Není to zas tak extrémně složité. 100 000 Kč je v přepočtu 4000 eur a to není na Západě nedosažitelná suma. Článek je určen těm, co něco vyrábí a/nebo jsou ochotni budovat svou značku. Následující řešení jim může přinést slibnou budoucnost. Ti, kteří by chtěli chtěli vydělávat peníze jiným způsobem, by si měli přečíst některý z našich článků o investování.
Amazon je nebo velmi brzo bude v ČR. To sice může způsobit zánik některých e-shopů, obzvláště těch, které pouze přeprodávají, nemají kvalitní zákaznickou základnu a bojují pouze cenou, nikoliv kvalitou služeb. Tyto e-shopy by měly začít přemýšlet, co budou dělat, až Amazon skutečně v ČR začne prodávat.
Na druhou stranu příchodAmazonu je obrovskou příležitostí pro všechny aktivní podnikatele, kteří chtějí prodávat vlastní značku a vlastní produkty. Bohužel není vhodný pro každého. Znamená to mít jiný produkt než konkurence. Ale i se stejným produktem jako konkurence se můžete odlišovat. V prvé řadě právě ve značce, dále v obalu, psychologii značky a dalších doprovodných službách. Jinými slovy, váš produkt a prodej bude založen na marketingu. Někdo si představuje ohromné sumy vyhozené za reklamu, ale i s malým rozpočtem se dají dělat divy. Chce to mít jen nápad. Ale o marketingu mluvit nechci.
Amazon má jen v USA 100 miliónů unikátních návštěvníků každý den. V Evropě Amazon působí ve Velké Británii, Německu, Španělsku, Portugalsku, Francii, Itálii a chystá se do Polska i k nám. Jen evropský trh je potenciální klientela o 500 miliónech zákazníků. To je dostatečně velký trh a velká šance prodat i svůj produkt. A dále buduje sklady v Austrálii, Indii i Japonsku a nyní chystá koupi tamního obchodu v Dubaji. Dá se říci, že z domova, můžete prodávat své produkty do celého světa a nepotřebujete žádné extra zázemí. Jen svůj počítač a připojení k internetu.
Než začnete, zvolte si produkt, který chcete prodávat. Stačí jeden produkt. Zvolte si značku, jakou chcete používat. Nechte si vyrobit potřebné množství kusů s vaším logem a obalem. Zalistujte produkt u Amazonu FBA (Fullfilment by Amazon), přidejte mu kód UPC (Universal Product Code), nebo, ještě lépe, mějte vlastní EAN kód, aby produkt byl nezaměnitelný s jiným, a pošlete do skladu Amazonu. Ten už se postará o zbytek „vašeho“ zákaznického servisu.
Abyste zvýšili šance na prodej svého produktu, dejte mu správný název a doplňte jej svou značkou. Tím se odlišíte od konkurence. Pořiďte kvalitní obrázek, protože obrázek bude to, co ve finále produkt prodá. Popište produkt kvalitním popiskem a stanovte rozumnou cenu. Ideální cena je mezi 20-60 dolary. Důležité je, aby produkt byl lehký. Prodávat ledničku bude komplikovanější a dražší než prodávat např. plyšáky.
Amazon si sice účtuje nějaké poplatky, ale výhodou je, že své peníze dostanete do 14 dnů. To bude dáno především evropskými zákony na vrácení zboží. Amazon je založen na kvalitních službách a důvěře jeho zákazníků. To pro vás může být možná trochu limitující, ale zároveň motivující prodávat kvalitní produkty.
Zvládnete-li tento prvotní proces, můžete se dostat ke své vysněné částce během několika měsíců. Cíl může vypadat následovně. 1 produkt za 500Kč musíte prodat 7x každý den (30 dní v měsíci). 500Kč x 7ks x 30dnů = 105 000 Kč.
Tak co? Není to dostatečná motivace začít? Pokud si myslíte, že 500 Kč je moc, tak na Západě to je v průměrném přepočtu 20 USD, 15 GBP nebo 18 EUR. Věřte mi, že na Západě tyto peníze zákazníci mají a neváhají je utratit za kvalitní nebo zajímavý produkt. Chcete-li podpořit váš kvalitní výrobek, soustřeďte se i na marketing a svou vlastní zákaznickou podporu, bude-li nezbytná.